2018. január 13., szombat

Petz György: Hülye minden régész

hülye minden régész és logikátlan; abból indul ki, amit lát:
 volt egy jó cipőm és volt egy rossz. A rosszat szekrénybe
 tettem, kínkeservvel olykor, ha fölvettem reprezentálni
 egy-egy kivégzésre, esküvőre, színházba, temetésemre;
 bezzeg a jót viseltem mindenhová, még tán aludni is
 abban mentem; ronggyá hordtam, úgy szerettem – és hol
 a nyoma? Semmi lett. A régész ezer év múlva szekrényt lel,
 örül, enyém volt, rájön arra is – Jé, egy névtelen, korának
 reprezentáns senkije, amit róla megtudok, egy kort lefed!
 És túr, és kurtafarkú, a szekrény is már szétrohadt, örül:
- Megállapítom: egykoron fekete lakkcipőben járt az efféle,
 logikusan következtethetek gerincére és végbelére, hallani
 vélem lépteit, ahogy a konstrukciós hibán kompenzál,
 gyámoltalan volt, nem lázadó, megmaradt a látszatnál,
 mazoch alkat, szinte közösségi ember, fontos e cipő
az emberiségnek. Marha! mondanám neki, hát nem látja:
 amit látunk, s megvan – sosem szerették, undor tartósítja.
 Nem tudom, milyen kor jön majd, teista, ateista – mindegy,
 de tudom: akit nem találnak – szerette isten és elhasználta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése