2019. november 9., szombat

Turi Tímea: Méreghinta

Taníts meg köpni, mint a férfiak.
Taníts meg nyelni, mint a nők.
Ha az előadás elmarad,
elviselni a pluszidőt.

Tanítsd meg, hogy mi a magány,
tanítsd, hogy milyen köztetek.
Mutassátok meg, hogy söpörjek,
ha mindent összetörtetek.

Te nem tudsz semmit, és én nem fogok
neked mondani semmit mégsem.
Honnan van merszed? Hogyan gondolod?
Hogy nem sül rá a bőr a képre?

Mint állandó tömegű űrszemét,
úgy kering közöttünk a méreg.
Ha neked könnyebb, nekem nehezebb.
És mégis remélsz, és remélek.

Ha nekem könnyebb, neked nehezebb.
Azt hiszed, hogy átlátsz rajtam.
Hogy átlátok rajtad, én úgy hiszem.
Pedig minden röntgenkép egy fal.

Amikor kinyitsz egy ablakot,
én mindig bezárok egy ajtót.
Majd írhatunk egymásnak levelet.
Majd találkozhatunk a parton.

Tanuld meg a leckét gyorsan,
hogy minden elviselhető.
Tanulj meg esni, mint a férfiak.
Tanulj meg kelni, mint a nők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése