2022. március 28., hétfő

Lackfi János: Itt vagyok

Itt vagyok a szomszéd szobában, ne zavarjon,

hogy nincsen ajtó, nem mentem messzire.

Ami megesett, annak meg kellett esnie.

Nem értitek, és én sem értem pontosan,

mért éppen most, mért éppen így oson

feljebb az élet egy másik emeletre,

vagy miért zuhan lejjebb néhánnyal, ebbe

azért ne menjünk bele, mert innen valahogy 

másképp van a fent és a lent, felzuhanhatok

vagy emelkedhetek zuhanvást lefelé.

Nem levegő, amit most lélegzek, zselé,

vagy valami hasonló állagú massza.

Talán ikrás fény, ezt esszük kanalazva.

Képzeld, az új szomszédom itt az Isten,

nem hülyéskedem, először én se hittem,

de a kaputelefonra a neve ki van írva,

felcsöngetek hozzá, talán kinyitja.

Beszélj hozzám nyugodtan, ne zavarjon,

ha válaszolok, vagy ha csak a gangon

küldök galamb-burukkolást, ha bólogatok

neked a falombbal, vagy elvakítalak,

mint függönyrésen keresztül a nap.

Itt vagyok a szomszéd szobában, nem utaztam

vonaton, repülőn, az álmaidban hosszan

visszatérek még, járkálok a fejedben,

mielőtt végleg el kellene mennem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése