2022. május 30., hétfő

Dékány Dávid: másnap

jobb zsebemet az aprópénz csörgése,

a balt a lemerült telefonom csendje húzta,

reggel, egy fesztivál másnapján

így rohantam át a városon,

ahol nincsenek utcanévtáblák, csak házszámok,

és egy fülkét kerestem,

hogy elmondjam,

amit, mióta ismerlek, már mindig késő volt elmondani.


hogy engem is át akartak szoktatni

a balkezességről,

és hogy nekem ugyanaz a vércsoportom,

mint annak a nőnek,

aki gyufásdobozba gyűjti a rajzszögeket

a fákra tűzött apróhirdetésekről,

és hogy mikor eljöttem otthonról,

én is egy bank előterében,

az automata mellett aludtam,

és hogy még mindig megállok én is,

és megnézem a repülőket az égen,

és hogy akkor éjjel én fújtam graffitit

a vakolatlan tűzfalra a házatok mögött.


hogy annak a tizenéves prostituált fiúnak,

akit egyszer rendszámtáblával a kezében

láttunk az út szélén sétálni,

a bátyja osztálytársam volt.

nyolc-kilenc évesek lehettünk,

amikor ő az intenzíven feküdt,

én pedig csak a nála maradt játékaim miatt aggódtam.


hogy egyszer elloptam egy röntgenképedet,

és egy kórházkerti padon, a naplemente fényében

végignéztem, amit a nevelőapádról meséltél.


és végre megkérdeztem volna azt,

amit a billentyűzet alatt összegyűlt morzsák miatt

eddig csak kijelentő módban tudtam leírni.


aztán kiderült, hogy téves.

hogy rosszul emlékeztem a számodra.

vagy talán a név még egyezett is.

talán csak rád emlékeztem rosszul.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése