2019. július 17., szerda

William Stafford: Utazás a sötétben

A sötétben utazva őzet találtam
a Wilson folyó menti úton, nem élt már.
Jobb az ilyet a völgybe gurítani,
szűk az út; a kitérés új halált hozhat.

A kocsi fényében hátrabotorkáltam,
megálltam a nemrég megölt őz teteménél,
merev volt már, és majdnem hideg.
Odébb rángattam, nagy volt a hasa.

Az ujjammal kitapogattam az oldalát, és éreztem -
az oldala meleg; a borja odabenn várta,
még élve, hogy sose szülessen meg.
Habozva álltam a hegyi úton.

A kocsi lámpái előre mutattak,
a motorházban kitartóan berregett a motor.
A kipufogó fénytől vörös füstjében álltam;
körülöttünk hallhattam a figyelő vadont.

Mindnyájunkra gondoltam - ennyi volt a kitérőm -
és belöktem az őzet a folyóba.

--Fordította Oláh János

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése