2022. június 4., szombat

Németh Bálint: Most dől el

Mindig attól féltem a legjobban, hogy

egyszer azzá kell majd változnom,

amitől a legjobban félek. Ez persze

hazugság, de kezdetnek megteszi,

gondoltam, és hogy úgyis mindegy,

mit gondolok, mert már az elején

eldőlt minden. Fokozatosan derült ki,

mennyire másképp van, most meg

ott vagyok, ahol nincsenek fokozatok,

és az vagyok, amitől a legjobban

féltem. Alattam a föld, felettem az ég,

és most dől el bennem a létra.




Weöres Sándor: Szembe fordított tükrök

Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.
 
Egyetlen parancs van, a többi csak tanács:
igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.
Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás:
Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.
 
Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése